Fem bra och negativa saker med Isidor.


Han står ca en kilometer ifrån mitt hus , så det går snabbt att cykla dit.

Han litar på mig , det har jag märkt eftersom han har ett helt annat beteénde mot mig en mot vissa andra.

Han är jätte lätt att lära trix , han kan redan nu buga , puss m.m!

Han galopperar alltid mot en i hagen , då slipper man gå så långt eftersom han alltid står längst bort i hagen!

Han är rätt bra på frihets dressyr. Han lyssnar och är alltid uppmärksam och man har godis satt säga.


Han är väldigt envis och om han inte vill , då vill ha inte.

Ibland nafsas/bits han. Dock bitar han inte mig (längre)

Om man ska rida med sadeljord , dvs sadel så blir han helt sjögalen och bockar som en jag vet inte riktigt vad..

Om man har ryktat han och gjort han fin så är det första han gör när man släpper ut han i hagen igen att rulla sig.

Han testar en , alltså.. han kollar om man är snäll och så. Han testade Kajsa och henne tycker han inte om. En gång när jag och Milla var ute och gick med han kom Kajsa in i hagen för att hälsa då skenade han emot henne , stegrade sig och bet henne så hon fick ett blåmärke på hela överarmen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0