Hur jag sköter Dante:

Först kratsar jag hans hovar , kollar om han har någon glappsko m.m. Sedan borstar jag igenom hela hans kropp , benen , manen och allt med en rotborste. Och om han har lera på sig så tar jag en piggborste om det inte gick bort ifrån rotborsten. Sedan om han ska vara lite extra fin tar jag en ryktborste och en ryktskrapa. Efter rotborsten iallafall så tar jag en gummiskrapa och borstar lite här och lite där. Just för att få igång hans blod-cirkulation samt få bort lite övrigt hår. Efter det tar jag en pannborste och borstar hela ansiktet.
Tar en luggkam och borstar igenom luggen så jag kan dra fingrarna igenom luggen utan stopp. Efter det tar jag en ren svamp och tvättar ögon och nospartier. Och sen sist men inte mins reder jag ut hans svans så jag kan dra fingrarna igenom utan stopp även där. Resultatet är då en ren och glad häst :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0