Ordning och reda i stallet viktigt/oviktigt?

För mig är ordningen i stallet jätte viktigt. Även om jag går på ridskola så ser jag alltid till att ha min ryktlåda ihop-packad och inte ha borstar hovkratsar osv utanför dantes spillta. Om om jag har stallat upp nån häst så sopar jag alltid efter mig om jag inte ska rida precis då.
Jag ser också till att mocka ofta och mocka i en skottkärra så det inte kommer spån över hela golvet. Och om det skulle komma spån på golvet osv så sopar jag efter mig även då. När jag smörjer så stänger jag tvålen , tvättar svampen och viker handduken efter mig. Men det är vad jag gör. Hur gör ni när ni är i ett stall?
såhär ska ett stall se ut ( enligt mig ) sopat , årdning utanför hästens box inga skador eller lossad färg på boxarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0