Såhär skulle jag dela upp mitt ridpass

Om jag hade häst/ponny så skulle jag dela upp mitt ridpass såhär: Först skulle jag skritta fram 7-10 minuter. Sedan skulle jag ta tyglarna och börja arbeta i skritten. Öka och sakta tempot , ställa och böja osv. Sedan skulle jag börja trava och kanske rida slalom , rida på nån volt , rida olika ridvägar m.m. När jag gjort övningarna sen i båda varven skulle jag först galoppera ett varv i båda varven sakta av och skritta en stund. Sedan skulle jag komma fram i trav i gen sedan galopp , galoppera över galopp bommar kanske galoppera på en volt , hoppa nått litet kryss eller liknande. Sedan skulle jag skritta av 10 min.
Så ungefär 20-30 minuter effektiv ridning skulle jag rida om dagen. Sedan om man ränkar med avskrittning och såntdär skulle ridpasset bli ungefär en timme. Sedan kanske jag skrittar av barbacka eller så men det hör inte hit. Såhär iallafall skulle mina ridpass se ut en helt vanlig lektion :)
_____________________________________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0